[vc_row content_placement=”middle” height=”huge” us_bg_image=”3259″ us_bg_parallax=”vertical” us_bg_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.4)” el_id=”home” us_bg_image_source=”media”][vc_column][vc_column_text]
Veelgestelde vragen
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][vc_empty_space height=”1px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Heb je een vraag? Misschien vind je hieronder al je antwoord![/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]
Veelgestelde vragen
[/vc_column_text][vc_tta_accordion][vc_tta_section title=”Wat is ‘anders’ leren?” tab_id=”anders-leren”][vc_column_text]We hebben in Nederland een groeiende groep kinderen met talenten die door de huidige lesmethodes en het huidige onderwijssysteem onderbelicht blijven en die leiden tot ongelukkige, onderpresterende kinderen. Vaak zijn het kinderen met een label als dyslexie, dyscalculie, ADHD, hooggevoelig, hoogbegaafd. Deze kinderen kunnen met andere leermiddelen en ander lesmateriaal vaak wel goede prestaties halen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Wat is een label?” tab_id=”label”][vc_column_text]Een label is een etiket als dyslexie, ADHD, dyscalculie, gedragsstoornis, taalstoornis, hoogbegaafd, hooggevoelig etc. De etiketten komen uit het handboek voor DSM-IV. Het aantal kinderen dat een dergelijk label krijgt blijft maar groeien.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Waarom wordt dit initiatief georganiseerd?” tab_id=”waarom”][vc_column_text]Deze groeiende groep kinderen met een label worden doorgaans gezien als ‘zorgleerlingen’. Wij willen een ander geluid laten horen en aangeven dat juist deze kinderen beschikken over bijzondere talenten. Talenten die ingezet moeten worden op school, zodat ze in staat zijn de leerstof in zich op te nemen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Wat is het doel van de campagne?” tab_id=”doel”][vc_column_text]We willen meer aandacht en begrip genereren voor deze bijzondere groep kinderen. Kinderen ook die wij voor onze toekomst hard nodig hebben.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Leerkrachten hebben het al zo druk, moeten ze nu nog meer doen?” tab_id=”leraren”][vc_column_text]Nee! Naast het positief belichten van deze kinderen, willen we juist ook leerkrachten inspireren door hen succesvol en werkbaar lesmateriaal aan te bieden.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Wat doen jullie concreet?” tab_id=”concreet”][vc_column_text]Via de media en PR vragen we aandacht voor onze campagne. Op social media als een website en blogs bieden we een podium en een centraal punt voor vragen, ervaringen, succesverhalen, maar ook op kanalen als televisie, tijdschriften, in de klas zullen we het onderwerp in de spotlights zetten.
Daarnaast organiseren we tijdens de Nationale Onderwijsweek in oktober de week ‘Elk kind een U!tblinker’.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Hoe kan ik dit initiatief steunen?” tab_id=”steunen”][vc_column_text]Er zijn verschillende mogelijkheden om mee te doen:
Het nomineren van een U!tblinker Award
- Aan een school en/of een leerkracht, die werkelijk ruimte geeft aan ‘anders’ lerenden.
- Aan een kind, van wie jij vindt dat het echt een U!itblinker is.
Ben jij zelf een professional die ‘anders’ denkt of leert en wil je jouw verhaal delen met anderen? Dan plaatsen wij graag jouw verhaal.
Kijk voor meer informatie op DOE MEE.
Heb jij een kind dat ‘anders’ denkt of leert? Ook dan plaatsen wij graag zijn of haar verhaal door middel van een filmpje.
Kijk voor meer informatie op DOE MEE.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Hoe nomineer ik iemand voor de U!tblinker Award?” tab_id=”uitblinker-award”][vc_column_text]Om iemand te nomineren voor de U!tblinker Award stuur je een berichtje naar info@elkkindeenuitblinker.nl. Bijvoorbeeld via het contactformulier. Vertel daar wie je nomineert en waarom jij vindt dat deze persoon de U!tblinker Award verdient.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Wie zijn de initiatiefnemers?” tab_id=”initiatiefnemers”][vc_column_text]Er zijn drie initiatiefnemers:
Manon Meijer: Trainer en coach bij The Bright Brain, praktijk voor kinderen en jongeren die ‘anders’ leren. “Ik zie dagelijks welke bijzondere talenten deze groep kinderen heeft, én hoe deze kinderen, door de leerstof op een andere manier aangeboden te krijgen, de leerstof wél tot zich kunnen nemen. Ik zie deze kinderen echt als de innovators van de toekomst, juist omdat ze op een andere manier leren.”
Monique Tetteroo: Eigenaar van het online magazine De Leukste Kinderen. Hier worden handige en praktische tips gedeeld door en voor ouders bij de opvoeding van hun kinderen, met extra aandacht aan de ontwikkeling van kinderen met een ‘label’. “Als dyslect en moeder van dyslectische kinderen ken ik de worsteling op school. Ik zie dat veel aandacht gaat naar wat kinderen niet goed kunnen, terwijl er zoveel dingen zijn die ze juist extra goed kunnen. Als kinderen trots zijn op hun talent en zich hierom gewaardeerd voelen, kunnen ze zoveel meer aan en komen ze meer in hun kracht te staan”
Vanessa Westbroek: Professioneel werkzaam als zelfstandig communicatiespecialist. “In mijn dagelijkse praktijk ben ik actief om de unieke kwaliteiten van merken, organisaties en projecten zichtbaar te maken. Het ‘anders zijn’ maakt immers bijzonder, opvallend, aantrekkelijk en succesvol. En dit geldt zeker ook voor mensen! Daarom wil ik dat ook de kinderen die niet binnen de lijntjes passen en anders denken en leren, gezien en gewaardeerd worden. Dat ze trots zijn op hun talenten, die van grote waarde zijn voor henzelf, hun omgeving en onze maatschappij.”[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][us_separator size=”large”][vc_column_text]
Nog geen antwoord op jouw vraag?
[/vc_column_text][vc_column_text]Stuur ons even een berichtje met jouw vraag via het contactformulier.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]