Missie

[vc_row content_placement=”middle” height=”huge” us_bg_image=”3257″ us_bg_repeat=”no-repeat” us_bg_parallax=”vertical” el_class=”dark-title-background” us_bg_image_source=”media”][vc_column][vc_column_text]

Missie

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row us_bg_overlay_color=”#ffffff”][vc_column width=”1/6″][vc_empty_space height=”1px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]De groep kinderen, met én zonder label, die binnen het onderwijs problemen ondervindt, blijft maar groeien. Dat vraagt om meer aandacht voor deze groep en voor de wijze waarop kinderen onderwezen worden.

We laten de talenten van deze groeiende groep kinderen, onze toekomst, onbenut. Dat is een gemiste kans voor onze maatschappij. Alleen omdat zij ‘anders leren’. Niet beter of slechter. Zij zijn immers net zo waardevol en bijzonder als elk ander kind. Of zelfs meer… zij benaderen problemen en issues op een andere wijze en hebben andere kwaliteiten waarmee ze een belangrijke aanvulling zijn op het ‘mainstream’ denken. De originele geesten van de toekomst, de innovators, de extreem knappe techneuten, de creatieven…, of te wel U!TBLINKERS!

[/vc_column_text][vc_column_text]

Onze missie is dan ook:

Aandacht krijgen voor kinderen met talenten die nu, door de huidige lesmethodes en het huidige onderwijsbeleid, onbenut blijven en leiden tot gedemotiveerde, onder presterende en veelal ongelukkige kinderen. Kinderen vaak met een label zoals dyslexie, dyscalculie, ad(h)d, hooggevoelig, hoogbegaafd etc. Kinderen ook met unieke en waardevolle talenten welke, in de bepalende fase van de basisschool, niet de ruimte krijgen om tot volledige ontwikkeling te komen.

Wij willen erkenning & aandacht voor de talenten en behoeften van deze groeiende groep kinderen en zijn daarom deze campagne gestart. Elk kind een U!tblinker. Anders leren, een talent!

Behalve dat wij een platform willen creëren voor alle betrokkenen en uitwisseling willen stimuleren van leerzame, succesvolle en liefst positieve verhalen en ervaringen, willen wij hiermee leerkrachten tools geven om kinderen op school de juiste begeleiding te kunnen bieden, met betere leerresultaten als gevolg.

U!tblinker Rapport

Op termijn streven wij naar invoering van het U!tblinker Rapport; een rapport met nu eens niet alleen cijfertjes voor rekenen en taal maar een rapport waarop de unieke kwaliteiten van de leerlingen met naam en toenaam genoemd mogen worden.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” us_bg_image=”2877″ us_bg_parallax=”vertical” us_bg_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.5)” us_bg_image_source=”media”][vc_column][us_separator][vc_column_text]

Aandacht & erkenning voor de talenten en behoeften van anders lerende kinderen.

[/vc_column_text][us_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][vc_empty_space height=”1px”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

Doe jij mee?

Deel je onze mening? Herken jij je hier in? Als schoolleider, leerkracht, ouder, begeleider of als kind? Help ons dan door jouw verhaal, positief of negatief, met ons te delen. Of ons te liken op Facebook.

Zodat we gezamenlijk dit onderwerp hoog op de agenda zetten en een steun in de rug zijn voor al die schoolleiders, leerkrachten, begeleiders en ouders die elke dag weer hun best doen om alle kinderen te laten UITBLINKEN.[/vc_column_text][us_btn text=”Lees verder” link=”url:https%3A%2F%2Felkkindeenuitblinker.nl%2F%23doe-mee|||” style=”7″ size=”18px”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]