Vivianne

Vivianne

[vc_row content_placement=”bottom” height=”large” us_bg_image=”141″ us_bg_parallax=”vertical” us_bg_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.1)” us_bg_image_source=”media”][vc_column][us_separator size=”huge”][vc_column_text]

Vivianne

U!tblinker

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][us_person image=”3643″ name=”Vivianne” role=”” link=”|||” layout=”simple”][/us_person][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]

Vivianne

Vivianne zit in groep 4. Ze heeft een prima intelligentie, boven het gemiddelde. Helaas blijft het leesproces achter. School denkt aan dyslexie, maar wil eerst nog even flink oefenen met haar.

Volgens de moeder van Vivianne

Moeder denkt wat anders. Volgens haar verveelt Vivianne zich enorm en moet er veel meer gekeken worden naar de manier waarop Vivianne wel graag zou willen leren lezen.

Het traject

Na veel overleg met school komt Vivianne bij een coach terecht die kinderen begeleidt met lees- en leerproblemen. Maar dan  op een andere manier dan ze in het reguliere onderwijs doen. Het uitgangspunt van deze methode? Kijken en luisteren naar het kind. Waar zit het talent van dit kind? Waar komt haar motivatie tot leren vandaan? Niet de methode zelf is leidend, het kind is leidend.

Bij Vivianne wordt naast haar goede intelligentie, een enorme nieuwsgierigheid opgemerkt. Vivianne heeft  een enorme drang om te experimenteren. Daarnaast houdt dit meisje van competitie. Deze onderwerpen worden het uitgangspunt van de leesbegeleiding. Klei wordt ingezet. Spelletjes worden ingezet. En heel belangrijk, Vivianne is zelf eigenaar van haar eigen leerproces.[/vc_column_text][vc_column_text]

De verandering

Vivianne verandert. Ze ziet dat je ook op een andere manier kunt leren lezen. En dat er een manier is die bij haar past. Dat maakt haar blij. En gemotiveerd.

Een paar weken later komt het bericht dat Vivianne is gaan LEZEN! Niet de boeken die horen bij haar niveau, maar die van ver daarboven. WOW!!

Helaas is school van mening dat Vivianne eerst maar eens de boeken van haar niveau moet gaan lezen. Want volgens de toetsen loopt ze nog steeds achter.

 Snap jij het nog???

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”large” us_bg_image=”2647″ us_bg_parallax=”vertical” us_bg_overlay_color=”rgba(0,0,0,0.5)” us_bg_image_source=”media”][vc_column][vc_column_text]

Elk kind is het waard om zich te ontwikkelen

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row us_bg_overlay_color=”#fcfcfc”][vc_column][vc_column_text]

Er zijn er meer

[/vc_column_text][vc_column_text]

Deze kinderen zijn aangedragen als U!tblinker Kids:

[/vc_column_text][us_grid columns=”3″ items_gap=”5px” items_quantity=”3″ items_layout=”3568″ img_size=”us_600_0″ taxonomy_category=”uitblinkers-kids”][us_separator size=”small”][us_btn text=”overzicht van alle u!Tblinker kids” link=”url:https%3A%2F%2Felkkindeenuitblinker.nl%2Fuitblinkers%2F%23kids-intro|||” align=”center” style=”5″ size=”18px”][/vc_column][/vc_row]

Deel dit: